Батлав: Сургалтын
менежер.....................Э.Болортуяа
Нэгж хичээлийн хөтөлбөр
Хичээлийн сэдэв: Зураг боловсруулах технологи
Хамрах хүрээ: 6-р анги
Сэдвийн зорилго:
Зураг боловсруулдаг хялбар программыг ашиглан зураг үүсгэх, засварлах,
хадгалах,
зурган мэдээллийг хэрэгцээтэй хэлбэрээр үүсгэж,
өөрчилж, хадгалж, хэрэглээ болгох чадвар эзэмшинэ.
өөрчилж, хадгалж, хэрэглээ болгох чадвар эзэмшинэ.
Сэдвийн зорилт:
хэрэглэх, зургаа хэрэгцээт форматаар хадгалах(*.png, *.jpeg, *.gif)
зурган объекттой ажиллах
Зохион
байгуулах хэлбэр:
·
Анги
нийтээр ажиллах
·
Хүүхэд
бүртэй тулж ажиллах
Зохион байгуулах арга:
·
Шинэ
мэдлэг олгох
·
Тайлбарлан
таниулах
Хэрэглэгдэхүүн:
Хичээлийн агуулга:
№
|
Ээлжит хичээлийн сэдэв
|
Мэдлэг
|
Чадвар
|
Хэрэглээ
|
1 |
Зургийн программ, түүний
орчин
|
Зурган мэдээлэл гэж юу вэ,
түүний тухай ерөнхий ойлголттой болох
|
Цонхны бүтэц, ангилалыг
үйл ажиллагаанд хэрхэн ашиглах
|
Зургийн файлыг нээх,
засварлах хадгалах
|
2 |
Зургийн хэрэгслүүд,
тэдгээрийн хэрэглээ
|
Зургийн хэрэгслүүдийг
ашиглан шаардлагадаа нийцүүлэн зураг зурах засварлах
|
Зургийн хэрэгслүүдээс
сонгож ашиглах
|
Зурганд бичвэр оруулах, хэлбэржүүүлэх, будаг өнгөөр дүүргэх, нэмэлт зураг, объект оруулах |
3 |
Дүрс ашиглан зураг урлахуй |
Дүрс ашиглан шаардлагадаа
нийцүүлэн зураг зурах, өнгө будаг ашиглах
|
Дүрсүүдээс сонгож хялбар
дүрс зурах
|
|
4 |
Зургийн орчинд бичвэртэй
ажиллах
|
Бичвэртэй ажиллах,
засварлах
|
Бичвэр мэдээлэлтэй ажиллах
|
|
5 |
Дадлага ажил |
Дадлага ажил хийж мэдлэг бүтээнэ. |
Зургийн хэрэгслүүд болон
дүрсүүдийг ашиглан бүтээл хийх чадвар эзэмшинэ
|
Зургийн бүх хэрэгсэл болон
цэсийг ашиглах
|
6
|
Сэдвийн шалгалт
|
Эзэмшсэн мэдлэг чадвараа
тестээр болон дадлага ажлаар шалгана.
|
Хичээл төлөвлөлт:
Суралцахуйн зорилт
|
Хичээлийн сэдэв
|
Цаг
|
Хичээлийн үндсэн агуулга
|
Эх үүсвэр, хэрэглэгдэхүүн
|
Зурган мэдээлэл боловсруулах программ ашиглаж сурах |
Зургийн программ, түүний орчин |
1 |
Зурагтай ажиллах программ хангамж, файлтай ажиллах үндсэн үйлдлүүд (нээх,
хаах, хадгалах)
-Шинэ хуудас нээх;
-Өнгө, будаг сонгох.
|
-Сурах бичиг:
Хуудас 53-54
-Зураг 3.17-3.19
ТӨМ:
|
Зургийн хэрэгслүүдийг ашиглан шаардлагадаа нийцүүлэн зураг зурах, засварлах |
Зургийн хэрэгслүүд,
Тэдгээрийн хэрэглээ
|
1 |
Tools бүлгийн хэрэгслүүд, тэдгээрийн үүрэг зориулалт
-Шулуун болон муруй шугам;
-Тэгш өнцөгт, эллипс, олон өнцөгт, дугуй өнцөгтөөр зурах;
-Бийр, багсаар зурах. |
Сурах бичиг:
Хуудас 55-56
-Зураг 3.20
ТӨМ:
|
Дүрс ашиглан объект бүтээх, эвлүүлэх, зөөх, хувилах, өнгө будаг ашиглах, нэмэлт
Боломжуудыг судлах
|
Дүрс ашиглан
Зураг урлахуй
|
1 |
Shapes бүлгийн хэрэгслүүдийг ашиглан зураг урлахуй
-Томруулдаг шил
-Баллуурдах, арилгах
-Шүршиж будах
-Дүүргэж будах
|
Сурах бичиг:
Хуудас 56-57
-Зураг 3.21-3.22
ТӨМ:
|
Бичвэртэй ажиллах,
засварлах, зургийн
орчинд боловсруулалт
хийх
|
Зургийн орчинд
Бичвэртэй ажиллах
|
1 |
Text хэрэгсэл болон Text цэсний командуудын үүрэг зориулалт
-Бичвэр оруулах;
-Font, Background бүлэг дэх хэрэгслүүд.
|
Сурах бичиг:
Хуудас 56
-Зураг 3.24
ТӨМ
|
Сурсан, мэдсэнээ бататгах
|
Дадлага ажил
|
-Тараах материал ашиглан даалгавар гүйцэтгэх
|
ТӨМ
|
|
Зураг боловсруулах
технологи нэгж хичээлээр эзэмшсэн
мэдлэгийг дүгнэх
|
Сэдвийн шалгалт |
1 |
-Мини тест болон дадлага ажлаар дүгнэх |
ТӨМ |
Хүлээгдэж байгаа үр дүн :
Зураг боловсруулах программ ашиглан зураг зурах, бүтээлчээр сэтгэх, программтай ажиллаж сурах, компьютертой зөв харьцах чадвар эзэмших
Зураг үүсгэх, засварлах, хадгалах, зургийн программыг ашиглан зурган мэдээллийг
хэрэгцээтэй хэлбэрээр үүсгэж, өөрчилж,
хадгалж, хэрэглэх.
Багаар ажиллах чадвартай болох
Багаар ажиллах чадвартай болох
Үнэлгээ:
Сурагчийн үйл ажиллагаанд үнэлгээ өгөхдөө рубрикийн хүснэгтэнд тэмдэглэгээ хийнэ.
Сурагчийн үйл ажиллагаанд үнэлгээ өгөхдөө рубрикийн хүснэгтэнд тэмдэглэгээ хийнэ.
Энэхүү нэгж хичээлийг зааж дууссаны дараа
суралцагчдын мэдлэг чадварыг электрон
болон дасгал ажлаар үнэлнэ
Суралцагчдын хичээлийн идэвх оролцоо, бие даан ажиллах бүтээлч чадварыг мини тест
болон дадлага ажлаар үнэлж дүгнэнэ.
болон дасгал ажлаар үнэлнэ
Суралцагчдын хичээлийн идэвх оролцоо, бие даан ажиллах бүтээлч чадварыг мини тест
болон дадлага ажлаар үнэлж дүгнэнэ.
No comments:
Post a Comment